Ekspresy do kawy Jura posiadają system diagnostyczny, który zgłasza błędy za pomocą komunikatów na wyświetlaczu. W przeciwieństwie do niektórych marek, Jura rzadko używa numerowanych kodów błędów, a zamiast tego stosuje opisy problemów. Poniżej znajdziesz listę najczęstszych komunikatów błędów i ich możliwe przyczyny:
Najczęstsze błędy w ekspresach Jura
1. "System is filling" / "System napełnia się"
Może wskazywać na zapowietrzenie układu wodnego.
Rozwiązanie: Uruchom kilka cykli gorącej wody lub odkamienianie.
2. "Fill System / Fill Water" / "Napełnij system / Napełnij wodę"
Może oznaczać pusty zbiornik wody lub zapowietrzoną pompę.
Rozwiązanie: Sprawdź zbiornik, uzupełnij wodę, uruchom kilka cykli przepłukiwania.
3. "Empty Tray" / "Opróżnij tackę"
Tacka ociekowa może być pełna lub czujnik zabrudzony.
Rozwiązanie: Opróżnij tackę, umyj czujnik.
4. "Fill Beans" / "Dosyp ziarna"
Młynek może być zatkany lub pusty.
Rozwiązanie: Wymieszaj ziarna w pojemniku, sprawdź, czy nie ma wilgoci, oczyść młynek.
5. "Error 8" (rzadko spotykany numerowany kod)
Problem z mechanizmem zaparzania (zatarty, uszkodzony).
Rozwiązanie: Spróbuj wyłączyć i włączyć ekspres, jeśli to nie pomaga – konieczna może być konserwacja bloku zaparzającego.
6. "Error 2"
Problem z czujnikiem temperatury.
Rozwiązanie: Może wymagać wymiany czujnika temperatury lub odkamieniania.
7. "Error 6"
Problem z napędem mechanizmu zaparzacza.
Rozwiązanie: Może wymagać serwisu lub ręcznego przeczyszczenia mechanizmu.
8. "Decalcify Machine" / "Odkamień ekspres"
Wymagane odkamienianie.
Rozwiązanie: Użyj specjalnych tabletek odkamieniających Jura.
9. "General Malfunction" / "Awaria ogólna"
Może oznaczać poważniejszy problem elektroniczny lub mechaniczny.
Rozwiązanie: Wyłącz i włącz ekspres, jeśli błąd się powtarza – konieczna naprawa serwisowa.
Jeżeli występuje problem to skontaktuj się z Coffee Expert Tel 503 690 660